23.2.2011

Sitä sun tätä, pikku juttuja...

Nyt on ollut hiukkasen ompeluvapaata,
(niin paljon kaikkee muuta tekemist, mut ideoita taas sata odottamassa)
mitään kovin erikoista ei ole valmistunut,
joten tämä postaus onkin viimeisen kk aikana
tehdyistä, postaamatta jääneistä jutuista.
Sekalaista seurakuntaa siis :D


Merkitsen arvonnassa arvoin ylläripalkinnon,
tein pussukan (vahakankaasta)
sekä mukaan pari tuollaista merkitseltä hankittua ranneketta.


Tilauksesta autohaalari 98/104cm kokoa.
Kangas kangas-mallasta.


Kierrätyshousut puuvilla-lakanasta 98/104cm
(nämä menee ehkä taas taikapirttiin myyntiin
tai sit jää itelle odottamaan ellan kasvua)


 Pari t-paitaa 98/104cm, 
junapaita kans mietinnäs jääkö tänne vai myyntiin...


Saimpas tämän kauan tekolistalla olleen vessapaperitelineenkin hurautettua,
hyötykäytin tuota kankaanpainanta harjoituskangasta
(voi ku sitäki ois niin kiva taas keritä treenaan)


Ja tyhjille rullille oma pussukka, nekin kun meillä kierrätetään.


Ja nää paidat, onhan ne tos odottanut vuoroaan jo useamman kk,
ensin vaan pinos ja sit leikattuna pinos... 
eli puseroiden tuunausta. 
Näitä onkin näkynyt
monissa blogeissa. mm madam b.c 
(joskin siel paljon hienompia tuunauksia)
ja viimes sit iita muistutti tuunaus postauksellaan.
Mut nää mun tuunaukset on hyvin yksinkertaisia.
Eli pituutta lisää ja yhdest t-paidasta toppi.


Nyt on sit aluspaitoja/kotipaitoja taas muutama :)
(ja minä osaan kyl sotkea, joten niit tarvitaan :D)

 
Ja pikasurautuksena yks päivä pitkähihainen ja pari hihatonta
pitkänmallin aluspaitaa (olen uskomaton vilukissa),
jotka yksikertaisuudessaan
eivät ole oikeastaan edes kuvaamisen arvoisia.
Kankaat kirppikseltä ja kangasvaihdosta.


Tähän kuva tost meidän pienimmästä koiruudesta :D
(kooltaan pienin, ikää on jo 6 1/2v, kääpiöpinseri)
Ohikulkeissani nappasin, asuttaa aina tyttöjen lattialle jättämät vaatteet.


 Pari kuvaa meiltä,
oisko kiinnostusta nähdä lisää?!
(yks pv harjoittelin vaihteeks tota kameran käyttöä 
ja räpsin muutamia kuvia)

Tyttöjen huoneest  kuvakulma


Meidän makkaris jokunen vuosi sit valmistunut taulu...


Ja jos joku jaksoi lukea loppuun asti :D
Niin oiko vinkkejä mist saa edullisia saumurin lankoja?!
Muitakin kuin musta, valkoinen, punainen?!?!


13 kommenttia:

  1. Joo lisää kuvia teiltä
    Luin loppuun mutta en osaa antaa vinkkejä.

    VastaaPoista
  2. http://www.ompelijanmaailma.fi/

    Tuolta olen ostellut langat ja hyvä hinta-laatusuhde on ollut. En ole tosin perehtynyt toimituskuluihin, kun olen itse käynyt aina paikan päällä...

    VastaaPoista
  3. Jos huomenna meneen käymään siellä Alppilan kirpparilla, niin yritän kattoo minkä hintaisia siellä on.

    Jos en väärin muista, niin taisi olla 1,50e, mutta koska mulla on kesät ja talvet sama pää, niin voi olla että väärin muistan.
    Ai niin, se mitä tulee väreihin, sitä en edes ajatelut, kun siinä pöydässä kävin kattoo itelle nappeja.

    Itse en ole vuosiin ostanut saumurin lankaa, joten en edes tiedä mitä ne nykyää maksaa.

    VastaaPoista
  4. Mä olen ostanut saumurinlangat täältä:
    http://www.kangastukku.com/
    Plussaa on lähetykset ilman toimituskuluja yli 60€ paketeissa. Ja värejä löytyy!!

    Yritän muistaa kirjoittaa ylös noista mun käsityökirjoista ne osat, jotka mulla on jo. Mielelläni otan vastaan (siis ostan) puuttuvia osia, jos vaan vastaan tulee =)

    VastaaPoista
  5. Upea taulu, lisää kuvia. Paljon ompeluksia ja hauska koira;) EK-sta olen ostanut saumurilangat tuntuu että iso kiekko 2.90 halvmpi kun pienet halvimmat 1.90 ja käytän niitä ompelukoneessakin. Oli ainakin keltaista ja ruskea meillä.

    VastaaPoista
  6. Ihania juttuja taas... mä oon ostanut saumurin langat kangastukusta..postareit en oo tullu ajatelleeks, ku käyn paikan päällä mut tuossa tais joku jo mainita et yli 60€ tilauksista ei postareita..

    VastaaPoista
  7. Joo, lisää kuvia, ehdottomasti! Mun pitäis kans ostaa saumuriin lankoja, aiemmin olen ostanut kärkkäiseltä. Eikä mulla oo nyt kun valkoiset ja pari rullaa ruskeaa, en aina jaksa vaihtaa kaikkia niin vaihdan vaan neulojen langat.

    VastaaPoista
  8. Kiva lukea postaus jossa on PAAALJON kuvia ;)
    Mulla on vaan keltaista, valkoista, mustaa, vpun ja v.sin saumurilankaa, monessa kankaassa kun takapuoli on valkoinen/vaalea vaikka kangas olis kuinka värikäs oikealta puolelta :D peitetikillä käytän ompelukoneen lankoja ni saa oikean värin. kangastukusta oon ostanut, on musta halpoja.

    VastaaPoista
  9. Junapaita on hieno. Ihanaa kangasta. Kangastukusta minäkin olen tilannut. Juuri tein tilauksen ja yli 60e ilman postikuluja.

    VastaaPoista
  10. Kiitos linkityksestä ja kivoista sanoista :)

    Pisti pikkupinserinne hymyilyttämään, kasoissa nukkuminen näyttää oikein tutulta touhulta :D

    VastaaPoista
  11. Aika suppee värivalikoima oli kirpparilla, hintakin oli 2,50e, joten pikkusen meni mettää.

    VastaaPoista
  12. Moi!
    Oisko Oulun Löytö Palassa alle kolmen euron rulla, muistelen kuulleeni joskus :) Sinne vois soittaa eka, ettei turhaa lähde ajamaan :)

    VastaaPoista
  13. Kiitoksia kommenteista ja vinkeistä :)
    Noi perusvärit saan tosiaan tost kärkkäiseltä 5000m rulla muistaakseni 2,60e.
    Minäkin laiskana vaihdan yleensä vain reunimmaisen langan mut käytän noit saumurinlankoja normi ompelukoneessakin.
    Nyt täytyyki pohtia mist sit hankkii :D
    Ja kiitoksia misu vaivannäöstä :)

    VastaaPoista

Kiva kun kävit, tervetuloa toistekkin :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...